Creative agency

 

Een creative agency is een bedrijf waar mensen werken met een mentaal vermogen tot creativiteit die regelmatig met originele ideeën kunnen komen. Banen in de creatieve industrie bieden je de mogelijkheid om in een spannende en snelle omgeving te werken en de vrijheid te hebben om te experimenteren en risico's te nemen. Creatieve bureaus hebben werknemers nodig die buiten het kader kunnen denken en oplossingen voor problemen eerder zien dan anderen. In dit artikel wordt uitgelegd wat creatieve industrieën zijn, hoe ze werken en welke functies er beschikbaar zijn. Creatieve industrieën komen voornamelijk voor in grotere steden of gemeenten dan in kleinere gemeenschappen vanwege de concentratie van diensten zoals reclamebedrijven, ontwerpstudio's, filmproductiebedrijven, marketingbureaus, PR-bureaus, softwarebedrijven, boekhoudkantoren en onderzoeksinstellingen die er actief zijn. Bekijk hieronder enkele veelvoorkomende banen in de creatieve industrie:

Reclame

Reclame is de kunst van het promoten en verkopen van producten. Hierbij worden creatieve methoden gebruikt om een groot publiek te bereiken, vooral via de media. Reclamebureaus maken advertenties, die verschijnen in publicatiemedia, op billboards, in winkelschappen, in bioscopen en online. De doelen van een advertentie zijn:

Het product, merk of bedrijf memorabel maken met een memorabele slogan of afbeelding Het publiek ervan overtuigen dat het product belangrijk of wenselijk is Een verkoop realiseren door klanten naar het product te lokken of informatie te verstrekken die hen zal overtuigen het artikel te kopen.

Animatie en videobewerking

Animatie is een visueel medium dat wordt gebruikt om bewegende beelden te maken. De stijl en techniek van animatie hangt af van het soort media dat wordt gebruikt. Animatie kan worden gebruikt om een verhaal te creëren, zoals in een animatiefilm, of om een video te maken die alleen uit beelden bestaat, zoals een bedrijfsvideo of een muziekvideo. Animatoren creëren de beelden en sequenties door te tekenen, te animeren en geluid toe te voegen. Ze combineren ook gefilmde of computergegenereerde beelden om het verhaal te vertellen en beweging te creëren. Tot de vereiste vaardigheden behoren het vermogen om gegevens te analyseren, het verhaal te analyseren, de behoeften van het publiek te identificeren en met creatieve oplossingen te komen, goede organisatorische vaardigheden, het vermogen om zelfstandig en in teamverband te werken en het vermogen om met stress om te gaan.

Art direction en copywriting

Art direction is het proces van het selecteren van de art director en creative director voor het reclamebureau, evenals het kiezen van de fotograaf en het model voor de advertentie. De art director kiest de stijl, het medium en de locatie van de advertentie. De creative director creëert de boodschap die in de advertentie wordt uitgesproken. Deze twee posities werken samen om ideeën te genereren en creatieve oplossingen te bedenken voor advertentieproblemen. Copywriting is het proces van het bedenken van de geschreven woorden die deel uitmaken van de reclameboodschap. De copywriter schrijft de tekst om het doel van de advertentie en de productkenmerken over te brengen.

Conclusie

Merkidentiteit wordt gecreëerd door visuele communicatie, zoals logo's, symbolen, kleuren en beelden. De visuele communicatie wordt vervolgens ondersteund door een reeks verbale en non-verbale communicatie, zoals toon, lichaamstaal en geluid. Alle communicatie vormt een geïntegreerd geheel dat de merkidentiteit creëert en in stand houdt. De creatieve industrie vereist werknemers die creatieve denkers zijn die buiten de kaders kunnen denken en met originele ideeën kunnen komen. Dit artikel geeft een overzicht van de verschillende creatieve industrieën, enkele veel voorkomende banen en tips voor wie een carrière in de creatieve industrieën overweegt.

Categories: Main